İşte Bu Yüzden Evde Köpek Beslemek
İslam dini dört hak mezhepe sahiptir. Ayrıca, dört mezhebe göre evde köpek beslemek haramdır. Köpek besleme hakkında farklı mezhepler farklı fikirlere sahiptir. Uygulama da farklıdır. Evde Köpek Beslemenin Mezhepsel Yöntemleri
Hanefiler, köpek bir giysi üzerine sürtünürse o giysi namaz kılınır. Bir köpeğin ağız suyu veya salyası veya tersi ne olursa olsun, bu sadece bir şeydir. Hadis-i şeriflerden biri, “İçinde köpek bulunan eve rahmet meleklerinin girmeyeceği ve ev sahibinden her gün bazı sevapların azalacağı, ancak av, sürü ve bekçilik gibi ihtiyaçlar için köpek beslemenin caiz olduğu” diyor. Ayrıca salya ve tüyleri her yere yayılabilir, bu da ibadetlerimize ve sağlığımıza zarar verme potansiyeline sahiptir. Bu nedenle, ihtiyaç yoksa evde köpek tutmak uygun değildir. İhtiyaç yokken evde köpek beslemek hafif mekruh olsa da haram değildir. Buna hukuk dilinde “tenzihi mekruh” denir. Bununla birlikte, köpek bulunan bir evde namazlar ve ibadetler yapılır. Kıldığımız yer veya seccade temiz olmalıdır.
Resûl-i Ekrem (sav) “Av, tarla, bahçe ve sürü köpekleri müstesna olmak üzere köpek besleyen kimsenin sevabından her gün bir miktar eksilir” buyurdu.Buhari, Zebaih, 6 ve Müslim, Müsakat, 46,50,56-58’de belirtildiği gibi.
İslam’da köpekleri koruma ve avlanma gibi bir gereklilik olmadan evlerde beslemek de menedilmiştir.nedeniyle;
a) Bir köpek besleyecek kadar parası olanlar, onun bakım ve harcamalarına daha layıktır.
b) Tıbbın kesin açıklamalarına göre, insanlar köpeklerden birçok hastalıktan muzdariptir.
c) Köpek, yoldan geçen herhangi bir kişiyi korkutur veya rahatsız eder. Hayreddin Karaman tarafından yazılan Günlük Hayatımızda Helaller ve Haramlar kitabı İz Yayıncılık tarafından yayınlandı.
Meleklerin köpek evlerine girmemesinin nedeni, pis kokmaları ve pislik yemeleridir. Bunun bir sonucu olarak, gereksiz bir köpek sahibi olmak, evlerine meleklerin girmesini engeller. Nevevî, Şerhu’l-Müslim, Kahire 1347-49/1929-30, XIV, 84; Aynî, Umdetü’l-Kârî, Kahire 1348, XV, 139).
Hanefiler, avlanma ve koruma için köpeği kullandığından, köpeğin gerçekten kötü olmadığı anlamına gelir. Domuz ise doğası gereği necidir. Kuran’daki “O pistir” ayeti domuz anlamına gelir.
Bir köpeğin ağız suyu veya salyası veya tersi ne olursa olsun, bu sadece bir şeydir. Vücudunun diğer bölgeleri buna kıyasla değerlendirilemez. Ağzını kaba sokması durumunda kab yedi kez yıkanmalıdır. Resulullah (as) “Köpek sizden birinin kabından içerse yedi defa yıkasın” dedi. Ahmed ve Müslim, “Köpeğin ağzını soktuğu sizden birinin kabının temizliği, ilki toprakla olan yedi defa yıkamaktır” diyor. Ahmed, Buhari ve Müslim’de
Malikilere göre, herhangi bir köpek, ister bekçi veya çoban köpeği olsun, ister başka bir köpek olsun, tamamen temizdir. Taabbüd, sadece ağzını soktuğunda yedi defa yıkanır. Ayağını hareket ettirmeden dilini soksa veya salyası düşse yıkamak gerekmez.
Şafii ve Hanbeliler, köpeklerin ve domuzların artığı, teri necistir. Bunlarla kirlenen her şey toprakla birlikte yedi kez yıkanır. Önceki olaya göre ağzının necaseti sabit olursa, geri kalan kısım da öyledir. Zira ağzı çok fazla hava soluduğu için en iyi yerdir. İslam Fıkhı Ansiklopedisi, Prof. Dr. Vehbe Zuhayl tarafından yazılmıştır.
Köpeğinin kendisini yalaması sonucunda Amerikalı bir adam bir bakteri kapmış ve ayakları da dahil olmak üzere bazı uzuvları kesilmişti.
Hindistan’da köpek evlilikleri hala meşru ve yasaldır. Hindistanlıların %2’si köpeklere tapar.
Köylerde, evin ve hayvanların güvenliğini sağlamak için bahçede beslenen köpekler için dinen herhangi bir yasak yoktur.